Julegavejagten - AR til Jul
Giv julestemningen liv med AR
Hvad vi gjorde
Hvert år glæder Danske Spil og Quick danskerne med den ikoniske Julekalenderskrab og sælger ca. 2 millioner fysiske kalendere. Men i en digital verden ønskede de at gå ud over traditionen og skabe en engagerende oplevelse, der ville tilføje et ekstra lag af spænding til det elskede juleritual og skabe endnu mere engagement.
Hvordan vi gjorde
Vi tog den traditionelle julekalender et skridt videre og tilføjede et interaktivt AR-lag, der gjorde den mere engagerende end nogensinde. Ved hjælp af augmented reality (AR) udviklede vi et mobilspil, der gav brugerne mulighed for at scanne deres kalendere og afsløre skjulte julegaver spredt ud over designet. Ved at integrere oplevelsen med Danske Spils CRM-system sikrede vi personligt engagement og problemfri deltagelse.
Sådan virker det
Kampagnen overgik forventningerne og kørte i en hel måned med et rekordstort engagement. Over 214.000 unikke spillere deltog, hvilket førte til næsten 1 million gennemspilninger og mere end 9.400 samlede timer brugt på at engagere sig i Quicks onlineunivers. Vigtigst af alt bidrog aktiveringen til en historisk stigning i den digitale omsætning og beviste, at tradition og innovation kan gå hånd i hånd.